tisdag 31 maj 2011

Redan tvåårsfirad!


I helgen var min fadder Victor här tillsammans med sin fru Ulla. Vi firade att de gift dig! Och så firade vi mig också, för jag fyller två år snart. Jag fick massa presenter av Victor och Ulla, men allra bäst var den här hatten!


När mina gäster skulle gå efter ett par timmar så tyckte jag det var på tok för tidigt. Jag hade ju inte alls hunnit leka klart med dem! Först grät jag lite. Sen gick jag in på mitt rum, la mig i min säng och var för mig själv en stund. Med mina nappar och gosedjur. Sen kändes det bättre.


Mamma och pappa har också firat mig lite, fastän jag inte fyllt än. Jag har fått ett EGET KÖK! Med micro, spis, ugn och allt. Så fort jag vaknar börjar jag laga mat. Sen letar jag rätt på mamma, som oftast ligger i sängen, och bjuder henne på stekt banan, kokad tomat eller bara purjolök som den är. Sen micrar jag lite, flyttar runt kastrullerna och kollar så att grytlappar och handduk hänger där de ska. Faktiskt är det lite svårt att gå till dagis, för jag vill helst vara hemma och leka i mitt kök. Tur att jag hinner leka några timmar på kvällen också.


Måste bara visa er en annan sak. Kolla på de här maskrosorna. Jag tycker maskrosor är superfina. Men nu är de inte gula längre. Lite ledsamt det också. Men pappa visade mig hur man blåser på dem så att fröna flyger över allt. Det är också skoj!

Inga kommentarer: