torsdag 25 augusti 2011

Bilar!

Jag fick två bilar av Edwin när jag fyllde år. En Ford "Window coupe" och en minibuss. Och av mormor och morfar fick jag en likadan Peugeot som mormor har. Varför har ingen gett mig leksaksbilar tidigare!? Det är ju superskoj att leka med dem. Varje dag kör de runt i soffan, i mammas och pappas säng, på golvet och i min säng när jag ska sova. Mamma och pappa har bestämt att de inte får vara med i badet och inte vid matbordet. Trist, tycker jag, men ok.

Hursomhelst har jag nu skaffat mig ett nytt intresse - bilar. Jag måste räkna upp märket på alla bilar vi ser. Och kan jag inte märket måste mamma eller pappa berätta det, eller så nöjer jag mig med att konstatera vilken färg bilen har. Det märken jag kan är Peugeot, Renault, Volvo och Audi. Sen kan jag två till, nämligen zäta-bil och dubbel-v-bil. Mamma säger att de heter Opel och Folkvagn, men ni ser ju själva att det är jag som har rätt!

Inga kommentarer: