onsdag 6 april 2011

Korv med bröd!


I helgen var vi på Fyren i Kärrtorp på barnklädesloppis. Jag struntade i kläderna och åt gillad korv istället. Det var supergott! Förresten kan jag nu alla t-banestationer från Skarpnäck till Slussen. Jag säger dem precis innan högtalarrösten i tåget ropar ut dem. "Nästa Me no no" (Medborgarplatsen). "Nästa Baga ga" (Bagarmossen). "Nästa Hammamy mam" (Hammarbyhöjden).

Annars är det mest roliga, rent språkligt, att testa olika meningar med tre ord i. Just nu säger jag ofta "Låna mammas nycklar". Och när jag får låna dem så går jag runt i lägenheten och testar var nycklarna passar och vilka dörrar man kan låsa upp. Sen vill jag gärna berätta vem som ska åka vart. Igår sa jag t.ex. "Mamma och Frank åka mormor".

Sen är det roligt att leka "titt ut" genom att sätta på sig mammas t-shirt och titta ut genom ärmen!


Ibland på kvällen vill jag liksom inte gå och lägga mig ensam i mitt rum. Då brukar jag bädda åt mig under soffbordet. Ibland somnar jag gott där. Så skönt!

Inga kommentarer: