lördag 2 april 2011

momo momo!

I onsdags lämnade pappa mig på dagis på morgonen - och försvann! I tre dagar!
Men det gjorde ingenting, för istället var mormor här! Eller MOMO som jag säger. Vi hade toppenkul! Vi blåste såpbubblor, åkte rutschkana, badade och körde trehjuling - fast inte samtidigt, såklart.



Och så skottade vi lite snö, momo ville visa vad hon brukar göra hemma vintertid.



Cykla gick ju bra tills jag stod på näsan, eller rättare sagt på munnen. Fick min första fläskläpp, men som sagt i gott sällskap, tillsammans med momo! Den lilla smällen gjorde underverk med aptiten - jag åt spaghetti och köttfärssås till middag i massor, och nästa dag ris och kyckling - allt från momos tallrik.



Momo läste också Molly med mig, med den äran! Hon kan verkligen härma en vit mus när hon vill! Det var musigt, jag menar mysigt!



Efter en sån dag kan ni tro jag sov som en stock! Pappa tror ofta att han är oumbärlig - men sanningen är att allt bara rullade på minst lika bra som vanligt! Tack vare momo, alltså.
Och undrar ni varför pappa trots allt åkte bort? Helt enkelt för att leka plockepinn i snön.

Inga kommentarer: