torsdag 28 april 2011

Solig påsk hos mormor och morfar


Vilket påskfirande jag har haft! Mamma och pappa och jag åkte till mormor och morfar redan onsdagen före påsk. Och stannade en hel vecka hemma hos dem. På vägen ner till Småland stannade vi i Norrköping och åt hamburgare och lekte lite i en galleria. Sen var jag laddad att fortsätta den långa bilresan.


Mormor ooch morfar är jättejättesnälla. De hade fixat massa leksaker och mat och roligt till mig. Bland annat hade de piffat till lekstugan med massa nya grejer, plockat fram gamla avlagda mobiler som jag fick leka med, lagat jättegod kalops och köpt en tågbana. Och så hade mormor bäddat åt mig i en mysig hörnsoffan, så jag sov supergott varenda natt.

Moster Helén och Peter var där också. De hade varit i New York och köpt en t-shirt till mig. Jag ska visa en bild på den sen. Den var toppenfin. Peter är annars väldigt bra på att spela barnvisor på gitarr. Minst lika bra som Janne på förskolan. Och moster är världens snällaste när hon leker och myser med mig. Jag vet var de bor nu. I Uppsala. Det säger jag ofta nu.


Ja, påsk var det alltså. Och jag fick ett stort påskägg av mormor. Det var russin och annat gott i. Det räckte nästan hela helgen faktiskt.


Och här sitter jag och myser med morfar. Han har förresten en otroligt spännande verkstad med massor av prylar i. Jag hittade många många penslar till exempel. Se här nedan!




Och kolla här vilken fin leksaksbil jag fick låna. Den hade morfar när han var liten. Knappt en skråma har den. Och jag var mycket försiktig med den.


Andra roliga saker jag fick göra hos mormor och morfar var att spruta vatten med vattenslangen. Det var himla skoj att se alla vuxna springa som rädda katter när jag riktade strålen mot dem! Och så staplade vi ved. Jag staplade både stora och små vedträn. Se så fint det blev!



Tack snälla mormor och morfar och moster och Peter för den finaste påsken i mitt liv!

Inga kommentarer: