torsdag 12 maj 2011

Brandbilar, Agge och lite mys



Woho! Kolla här! Förra helgen var Bagis fullt av brandbilar, polisbilar, sopbilar och andra stora fina bilar. Allt för att vi barn skulle få titta, klättra och känna. Det var superkul! Jag ville inte alls gå ned från brandbilen när jag väl kommit upp.


Men pappa och mamma lurade ned mig ur brandbilen med en varmkorv. Och varför inte använda korvbrödet som mobiltelefon? Det går bra att låtsasringa till morfar massa gånger i ett korvbröd, jag lovar.


Jag åt upp korven och sen blev jag tvungen att sova lite. Utomhus i vagnen. Det är bästa sömnen. Och när jag vaknade - då satt Agge där och fikade med mamma. Vad förvånad och glad jag blev! Sen lekte hon med mig i Tråget halva eftermiddagen. Fina Agge! Och jag plockade blommor till henne. Mest grässtrån, men de är också fina.


Min fina pappa har också hunnit göra balkongen fin. Han har planterat massor av blommor. Och jag älskar ju blommor! Tyvärr har mamma och pappa alltid grinden stängd ut till balkongen, men jag kan både se och känna doften av blommorna där ute genom grinden. Tack pappa för att du gjort så fint!


Häromkvällen när jag kom hem från dagis så ville Nalle och Panda gå och lägga sig direkt. Så jag gav dem varsin napp och läste lite saga för dem. De somnade jättefint.

Inga kommentarer: