tisdag 7 december 2010

Sådan far sådan son

Mammas familj tycker att jag liknar mamma. Och pappas familj tycker att jag är lik min pappa. Jag tycker att jag mest är mig själv!
Men visst har vissa drag gått i arv. På den här bilden från 1975 ser ni pappa (blond, till höger) och farbror Lars-Erik (på pottan) och så sitter farfar bakom dem. Men vad har detta för likheter med mig, kan man fråga sig?
Jo, dels ser vi att en intressant dörr har handtaget uppåtvänt så korta nyfikna personer inte ska kunna öppna. Surt! Precis så har pappa gjort med toadörren här hemma! Usch!
Och som om inte det räckte, kolla in den röda plåten fastsatt ovanpå elspisen! Det är ett barnskydd som farfar och farmor satte dit så min pappa inte kunde komma åt kastrullerna och plattorna!
Pappa drar gärna historier om sin tuffa uppväxt, och för en gångs skull håller jag med! Stackars pappa som blev lika hindrad som jag!



Inga kommentarer: