måndag 14 mars 2011

Att finna vatten

Jag älskar min nya stol! Gick upp kl 04,15 i morse och hälsade den nya dagen med att ropa Sitta! Sitta! till mina slöa föräldrar. Den är så skön - jag klättrar upp och ner som jag behagar, och den är stadig och skön! En god investering!



Det sägs att man brukar gå med slagruta för att finna vatten. Det kan jag göra - fast jag behöver ingen slagruta! Nu när all snö smälter, räcker det att släppa mig lös vid vilken lekplats eller park som helst, så hittar jag inom några sekunder den allra djupaste och största vattenpölen! Och springer ut i den och trillar omkull! Idag var det efter dagis i Skarpnäck, pappa tog mig till en lekpark eftersom det var vackert väder på hemvägen. Efter max 2 minuter där, rusade jag ut på 2 decimeters djup och halkade omkull. Brrr!!! Vilket vinterbad! Allt blev ju blött - usch! Tur att det var nära hem...

Inga kommentarer: