lördag 19 mars 2011

Ah, vilken lördag!


Jag började dagen med ett dopp. I badet har jag massa skumgummibitar med siffror och mönster på. Det roliga med dem är att man kan sätta fast dem på kaklet. Hursomhelst. Jätteskoj! Jag gillar särskilt fem, sju, åtta och nio, för de är roliga att säga.


På förmiddagen lånade jag ett av mammas halsband och dansade runt runt med pärlorna slängande runt kroppen. När jag inte orkade springa och dansa mer så satt jag en stund i mammmas knä. Vi lekte med mammas mobil och tog massa roliga bilder. Bland annat denna på oss. Visst är vi fina!?


En kompis till pappa höll en demonstration på Sergels torg mitt på dagen. Självklart ville jag vara med! Liiite trist var att jag somnade precis i samma stund som han började prata i megafonen. Jag sov gott i en dryg timme faktiskt. Och när jag vaknade var hela kalaset över. Men då satt vi istället vid ett bord på ett fik tillsammans med fin älskling Agge. Ni kan ju föreställa er hur glad jag blev!


En av mina absoluta favoritsysselsättningar numera är ju att åka tåg. Här ser ni mig på vägen hem från stan i dag. "Nästa Slussen!" Snart kan jag alla stationer längs linje 17. Vänta bara.

Inga kommentarer: