söndag 13 mars 2011

Tre ord i rad en solig helg


Igår var det toppenväder i Stockholm. Mamma och pappa hade tänkt storstäda, men de struntade i dammet och åkte med mig till Söder istället. Där åt vi lunch med min granne Winston och hans pappa, fikade på Skrapan, handlade t-shirtar och regnkläder (och mössan ni ser på bilden) och så lekte vi i den fina lekparken Skånegläntan. Jag har inte varit där på länge. Inte sen det kom snö. Det lite dumma nu var att snön smält och blivit stora vattenpölar runt alla roliga leksaker, rutchkanor och lekstugor. Men det var rätt kul ändå! Klädsim är ju lite av min grej numera.


Och i dag var vi i Nacka för att köpa en ny stol till mig. Pappa hade hittat en fin en på Blocket. En tripptrapp. Så nu kan jag kliva upp och ned i den precis som jag vill. Mamma och pappa behöver inte lyfta och passa längre, och jag är mycket friare. Alla nöjda! Innan vi köpte stolen åt vi lunch på McDonalds i Sickla. Vad gott det var! Ostburgare, äppelskivor, mjölk och sen strips doppade i ketchup. Mums!

Jag kanske ska passa på att berätta att i dag förstod mamma och pappa för första gången mina treordsmeningar. Jag sa "åka mormor hit" för jag vill att mormor ska komma hit snart. Och sen sa jag "åka bilen pappa" för jag älskar att åka bil, och det brukar ju vara jag och pappa som tar oss små bilturer. Nu hoppas jag att mamma och pappa snart börjar förstå ännu mer av allt jag säger.

Inga kommentarer: