söndag 6 mars 2011

En helg hos farmor och Ikea

Den här helgen åkte vi till farmor! En vedspis är inget att elda upp sig över, men är bra att ha om vintern! Jag stoppade in så ofta det behövdes, och poängterade för farmor: "Varmt! Varmt!"



Hos farmor är det alltid jättekul: massor med prylar, en kul trappa, och snälla farbror Larsa! Han gav mig en bok om Saltkråkan, och hjälpte mig bland annat att bädda och montera en ny säng som jag nu sover i när vi är hemma hos farmor!



Sängen står vid dörren till ett litet rum som ska bli mitt när det renoverats klart. Mer om det en annan gång!

Jag brukade kallade mitt dagis för Ikea, men idag var vi dit på riktigt! På vägen hem från farmor stannade vi där, och kollade bland annat på badrumsavdelningen. Och inte ett enda skåp hade lås på luckorna! Jag öppnade alla! Och varje gång jag ramlade, eller tappade nappen, kom någon snäll farbror eller tant och plockade upp mig eller nappen! Är inte folk snälla?

Inga kommentarer: