torsdag 10 mars 2011

Ny vagn, ny scarf och nya (sim-)tag

Jag har äntligen fått ny vagn! En sittsulky för större barn! Det firade jag idag med klädsim på dagis! Det var en rejäl pöl på gården i morse, och jag var inte sen att kasta mig ut i det stora blå! Det var mitt livs andra klädsim, första gången var för några veckor sedan när jag inte kunde vänta på att bli nedlyft i badkaret. Jag bara klättrade över kanten och plumsade i med tröja, byxor och allt!




Men jag har inte bara fått ny vagn. Gammelmoster Karin i Bologna i Italien gav mig jättesöta yllesockor med djur på. Och inte nog med det, hon gav pappa en ny, italiensk halsduk! Det var på tiden, för allt pappa har på sig börjar bli ganska gammalt. Eller slitet. Eller bara smutsigt... Men i den här eleganta yllescarfen känns han nästan lite som Silvio Berlusconi! Visst blev vi himla fina?

Inga kommentarer: