söndag 6 februari 2011

Nanna, mamma och pappa.

Jag har en ny favoritlek. Att natta mamma och pappa. Så här går det till: När som helst under dagen hämtar jag mamma och pappa genom att ta dem i handen (en förälder i varje hand) och säger "nanna, nanna" till dem. Sen går jag in med dem i sovrummet. Där pekar jag på pappas kudde och säger "pappa!" så han ska förstå att han ska lägga sig där. Sen gör jag samma sak med mamma. Sen släcker jag pappas och mammas sänglampor, om de är tända. Därefter stänger jag båda dörrarna till sovrummet. Då är det mörkt. Sen klättrar jag över pappas huvud och sätter mig mellan mamma och pappas huvuden, drar deras täcke över mina ben och sjunger lite för dem. Än så länge har de inte somnat av mina nattningar, men de verkar glada över att få en stunds vila.

Inga kommentarer: