söndag 20 februari 2011

Söndagshäng som på räls



Idag tog pappa mig till Spårvägsmuseet igen! Tillsammans med Edwin & Co! Gud vad kul vi hade! Barnvagnar, trappor, hyllor, kläder, hissar, vattenpölar - och det var bara i farstun på museet! Därinne fanns det bussar och apparater av alla slag, och en särskild minitunnelbana!




Här ser ni min bästis Edwin hålla om mig inne på museets leksaksavdelning. Där finns ett tittskåp med små cyklister som cyklar - om man stoppar enkronor i myntinkastet. Så nu kan jag säga "Pengar, pengar pengar!" och vips får jag kronor att stoppa i springan!




Sedan åkte vi hem. Den riktiga tunnelbanan är också mycket mer spännande numera - för pappa låter mig sitta på de riktiga sätena precis som en vanlig man!




Och knappt har man kommit hem, så vill man ut på vidderna igen! Jag kan knappt tåla mig tills jag passar i pappas stövlar! Jag vill ut och stövla på!


Inga kommentarer: