lördag 3 juli 2010

Ensam med mamma

Pappa drog till norra Sverige på jobb. Mamma och jag försöker klara oss här hemma utan honom. Det går bra. Utom när jag kommer till det uppslaget i "Tutelitut, Molly" där Molly och Bella spelar maraccas. Då ska pappa säga "cha, cha, cha" massa gånger. Mamma gör inte rätt, även om hon försöker. Det ska vara pappa. Så är det bara. Jag letar efter honom varje gång jag råkar slå upp den sidan. Men, men. Han kommer väl hem snart så ordningen kan återställas.

Annars innehöll dagen detta: vakna 05.20, jordgubbar, gunga, gratta moster på 30-årsdagen, sandlåda, Coop, sugrörsdricka, krypa på asfalt (skrubbknän), hemlagad lax, bad, sång, sand i öronen, sand i munnen, klättra på gunghäst, läsa 20 böcker, prata och testa magmusklerna genom att saaaakta luta mig bakåt när jag sitter ned.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Vilken fin dag mamma har gett dig, frank! Ledsen att jag inte kunde vara med och cha cha cha cha! Men jag ska ta igen det när jag kommer hem i morgon från Norrland. Blä vad trist att vara borta från dig och mamma!
/pappa

Frank Blomberg Karlsson sa...

Ok. Vi får se. Du kanske har glömt hur man gör. Norrland kan göra konstiga saker med folk har jag hört... Saknar dig, pappa! Kom hem fort!