tisdag 20 juli 2010

Så mycket har hänt på en vecka!


Jag har varit hos mormor o morfar i Småland en vecka. Det har varit otroligt spännande! Här kommer en kortfattad redogörelse: Har firat moster som fyllt 30, sjungit "Imse vimse spindel" med mormor säkert tusen gånger, rullat tummarna med morfar, kramats med gammelmoster, lekt med skåpsluckor och tvättmaskin, fått en egen sandlåda, badat i balja och Blankaviken, gått i trappor, ätit mormors hjortfärsbiffar, tittat på morfars modelljärnväg från när han var liten, busat med mosters kille, åkt båt till Idö där jag åt pannkakor med sylt o grädde, övat på att gå så nu går jag mer än jag kryper, fått en sjätte tand (aj!), klappat hunden Lotta och katterna Filippa o Sigge, tagit upp potatis, smakat singel och sand, slukat jordgubbar, sovit under en kastanj, imponerats av min syssling W som badade som en gud, lärt mig öppna kaminer, bildörrar och haspen till lekstugan, bjudit på kaffe i lekstugan, lyssnat till underbart skrålande släktingar på bryggfest. Och en massa mer. Men nu måste jag sova. I morgon bär det av till farmor igen!

Inga kommentarer: