torsdag 1 juli 2010

Så många människor på en enda dag


I dag har jag hälsat på mamma på jobbet. Bara en liten stund. Men det var roligt. Här ser ni hur jag rotar i hennes skåp och lådor. Bredvid sitter pappa bakom den enorma atlasen som jag i dag fick av ett par fina kompisar till mamma. Tack! På mammas jobb träffade jag H och F. H hade ett stort kassaskåp på sitt rum. Det var skoj att skjuta den dörren fram och tillbaka. Lite tyngre än dörrarna hemma, men jag klarade det. H berättade om sin son som i min ålder började klättra ur spjälsängen. Det lät spännande! Får se om jag testar nån dag.

Tidigare i dag lekte jag med Edwin och Aron, sen åt jag lunch med pappa o hans kompis B (som har fem barn!). Sen fikade vi med två andra kompiar till pappa, Ph och K. Och i kväll, när vi kom hem från mammas jobb, lekte jag i sandlådan med flickorna som bor över oss. De är så stora. Fyra och sex år. Jag pussade på dem. De bjöd på tårta gjord av sand och kvistar. Pusskalas och tårtkalas. Det var fint.

Inga kommentarer: