söndag 25 juli 2010

Grodor och annat

Vet ni, häromdagen träffade jag en groda. Den var större än min hand! Och den skuttade jättesnabbt. Men när den satt stilla lite så hann jag titta på den. Vad fin den var! Den bor på samma ställe som sorkarna - i farmors rabatt.

Och i dag har jag varit på skogstur. Mamma skulle promt kolla efter svamp och bär, så jag hängde med. Mest på pappas axlar, men även lite på marken. Vad skoj det var att stå mitt i riset och pilla av mossan på en lagom stor sten. Och att plocka upp små löv och studera dem närmare. Mamma hittade inte en enda svamp och bara pyttesmå blåbär (som jag åt upp direkt), så hon plockade av hallonen i trädgården i stället.

Annars har vi mest varit inne i dag. Det har ösregnat nämligen. Så jag har fokuserat på att lära mig lite nya grejer. Nu kan jag alla rörelserna till "Imse vimse spindel", lyfta bort skohornet ur lådhandtagen så jag kommer in i nedersta lådan, gömma saker så att mamma o pappa ska leta (mest gömmer jag en liten råtta under soffbordet), klättra upp i soffan och lite annat smått och gott.

Och i morgon kommer min fadder Agneta o hälsar på. Det ska bli toppenroligt! Jag har köpt en liten present till henne för hon har fyllt år. Hoppas hon kommer gilla den.

Hej, hej!

Inga kommentarer: