fredag 14 januari 2011

Första dagen på egen hand

I morse vaknade jag vid fem. Jag var så pirrig i magen att jag inte kunde sova längre. Inte så konstigt med tanke på att i dag skulle bli den första dagen på egen hand på dagis. Pappa lämnade mig där vid halv tio. Jag blev faktiskt rätt arg. Men efter en stund hittade jag rörelserummet och då kom jag på hur roligt det är på dagis! Jag sprang och busade massor därinne hela förmiddagen.

Till lunch fick vi spaghetti. Den intas bäst genom att man först lägger den på bordet och sen äter upp den. Janne som hjälpte mig lite tyckte nog jag kunde hoppat över det där med att lägga på bordet först. Efter maten skulle vi sova, och det var lite svårt. Men Janne höll mig i famnen tills jag somnade.

Vid tre kom pappa tillbaka. Mitt i melliset! Jag hade inte riktigt tid med honom då. Ville dricka två hela glas filmjölk först. Sen gick vi hem. Och på måndag ska jag tillbaka. Jag kan inte vänta!

Tyvärr hade jag inte kameran med mig i dag, så ni får här nedan se lite bilder från tidigare i veckan.







Inga kommentarer: