tisdag 25 januari 2011

Hitta på grejer att göra

Alltså, jag är ju liiite dålig i magen. Jag mår bra på alla andra sätt, men man får inte gå till dagis om magen är i olag. Så nu har jag varit hemma med pappa och mamma i två dagar. För att inte bli helt uttråkad så har jag hittat på lite nya saker att göra.


Som att kolla på alla pappersförpackningar i källsorteringen.


Eller dra fram en köksstol till fruktfatet och flytta en frukt i taget till spishällen och sedan tillbaka igen.


Eller öppna, stänga och bära runt på lådan till pappas borrmaskin. Det heter AEG. A och E är ju två av de bokstäver jag redan kan, men nu har jag lärt mig G också.


Eller flytta alla skor i skohylla till vardagsrumsgolvet.


Eller bära upp släpet till min Bobby car i soffan.


Det är tur att inte mamma och pappa blir arga så lätt. Istället har mamma faktiskt sytt en docka till mig som jag ska ha på dagis. Snällt va?

Inga kommentarer: