söndag 9 januari 2011

Här händer det grejer!


Ledsen att jag inte hunnit blogga på länge. Jag har haft så mycket att stå i. Här får ni en kort sammanfattning.


Nyår i Nyhyttan! (Fler bilder kommer senare, så ni får titta in här igen i morgon) Jag firade in 2011 med mamma och pappa, farmor och Larsa. Det var hur fint som helst. Särskilt roligt var att leka med farmor och Larsa. Men jag gillade också att hjälpa pappa att slipa väggarna i det rum som ska bli mitt. Han använde slippapper, jag använde min Spöket Laban-skiva. Det var ganska kallt i Nyhyttan och jag är ju inte så förtjust i snö. Men jag lekte ändå lite grand ute. Sprang mellan huset och vedboden massa gånger och hejade på när Larsa skottade snö.


När vi åkte hem så stannade vi på ett av mina nya favorithäng - Ikea. Denna gången i Västerås. Pappa skulle lämna tillbaka en säng som var för stor. Ikea hade superroliga leksaker på avdelningen för returer, så jag hade lika kul som vanligt på detta fina ställe! Jag kan säga Ikea nu. Om ni undrar.


Vad har hänt mer... Jo, jag har varit på inskolningssamtal på min förskola - Vindstruten. Den ligger i Skarpnäck och måste vara det största förskolan i världen. Det finns så många rum och dörrar att ta sig igenom, med nya spännande saker överallt. Vi var bara där en timme men jag hann med massor. Tex slita loss en väggfast legoplatta från väggen i byggrummet, dra ned lite fina barnteckningar som jag ville titta närmare på så att häftstiften dansade på golvet, hämta personalens viktiga papper i deras lådor (så skojigt att de inte har lås på sina lådor som tråkiga mamma och pappa har!). Jag ska börja på riktigt på tisdag. Tio barn ska börja samtidigt. Fattar ni hur roligt vi kommer ha?!


Ja, sen var vi på fin middag hemma hos Edwin. Edwins pappa hade gjort en finfin köttgryta. Men jag var liksom inte riktigt sugen, så jag åt inte så mycket. Kladdade mest och hällde maten över bordet och golvet. Jag vet att man inte ska göra så. Jag ska be om ursäkt när jag träffar honom nästa gång. Han hade visst lagat den där fina maten i flera dagar. Bara för vår skull... Men jag och Edwin hade det toppenkul i hans rum. Han har ju så underbart skojsiga leksaker. Vi tittade lite på Timmy Lamm också. Och testade familjens telefon. Och lekte att vi sov tillsammans i Edwins nya säng.


Och på tal om egen säng. Det har jag också fått. Och i tre nätter nu har jag sovit i den i mitt eget rum. Äntligen!! Den gamla sängen var så liten och madrassen var liksom inte lika skön längre och mamma och pappa väckte mig hela tiden med sina snarkningar och nattprat. Nu mår jag mycket bättre. Alla borde få en stor, skön säng i ett alldeles eget rum, tycker jag.

Snart måste jag sluta skriva för i dag, men jag vill också säga att jag var hos Eva på bvc häromdagen. Vi fick vänta länge på henne men det gjorde inget för jag åkte rutchkana, lade pussel, körde en docka i vagn, meckade lite med spisen, klättrade på möblerna och sprang i korridoren och pekade, tittade och ropade till de fina bilderna av Alfons de har överallt. Sen fick vi komma in. Jag väger nu 13,3 kilo och är 87 centimeter. Det är tydligen långt. Bra, då når jag mer. Sen fick jag bygga klossar, rita, hämta grejer, peka ut kroppsdelar och sånt. Det var enkelt. Och Eva blev nöjd.

Inga kommentarer: