tisdag 11 januari 2011

Första dagen på förskola idag!

Idag hände det! Jag började på förskola! Borta i Skarpnäck, en station söderut. Jag laddade genom att sova utan stök ända till kl 07! För första gången sedan jag föddes behövde mamma och pappa inte stiga upp en enda gång!



Pappa och jag tog tunnelbanan till Vindstruten, som min förskola heter. Där hade de förberett en klädlåda och klädkrok med mitt namn, mitt namn på en särskild plats i rummet för middagsvila, och ännu en lapp för min plats i matsalen. Och så stod jag med på Välkommen-tavlan!



Förutom att leka med alla kul saker där så fick jag också en massa nya kompisar! Mer om dem i framtiden, men herre gud vad många söta små barn det finns: på Vindstruten går sedan tidigare 18 barn - och vi är 10 till som ska skolas in där nu! Pappa hängde med så gott han kunde, jag tyckte han blev lite bättre efter att personalen gett honom kaffe.
Till lunch fick vi fisk, men min aptit var svag. Det var lite mycket annat kul som pockade. Så jag åt inget. Sedan skulle vi sova i ett mörkt rum allihopa. Lika svårt det. Så efter några försök gick pappa en sväng med mig i barnvagnen, ute. Och så skumpigt som det är på Skarpnäcks isiga, igensnöade gator vaggades jag strax till sömns.
På eftermiddan var det mer fria aktiviteter och sedan vandrade vi hem, nöjda som få. Snäll personal, massor av space, massor av leksaker och andra barn. Äntligen har jag blivit fri!

Inga kommentarer: