lördag 22 januari 2011

Guje! Guje!

Vilken toppenlördag! Hemma och städade med pappa på morgonen - och handlade på coop där jag mötte en dagiskompis, Doris! Hon blev himla glad vilket var jättefint, medans jag mest var lite låg just då. Inte alltid lätt vara på humör, nu i övergången från full frihet till dagis.
Och senare på dan kom Edwin och Sara och hälsade på. Vad är det med det då, tänker ni? Jo, det nya var att de hade med sig Edwins mormor Guje!! Han har ofta pratat om vilken superbarnvakt hon är! Så jag har länge tänkt att jag ska smila in mig hos henne! Och vi hade jättekul allihopa!! Mamma bjöd på kakor och kaffe, jag bjöd Edwin på värsta röjet! När de gått hem, fortsatte jag resten av dagen att säga "Guje! Guje!", eftersom det är vad mormor Gudrun brukar kallas. Guje come back! Me like!

Inga kommentarer: