fredag 26 november 2010

Agge i tidningen!


Den här veckan har jag och Edwin lekt jättemycket. Den här bilden är från Skarpnäck där vi var igår. Han sprang iväg, därför ser jag lite orolig ut. Och dagen innan det så var han hemma hos mig och vi pussades och kramades massor. Det är så mysigt att kramas. Edwins mamma fick också lite kramar och en puss när hon gick hem. De är så fina, mina kompisar!

Annars så har jag börjat säga två nya ord sen sist. Gais (glass) och adda (hydda). De äter nämligen mycket glass i många av mina olika böcker, så jag har fattat att det där är nåt speciellt. Och i en av favoritböckerna av Jan Lööf så bor en kille i en hydda. Mycket fin hydda, tycker jag.



Mamma och jag går på Konsum mest varje dag. De bjuder alla barn på banan. Det är väl toppenfint?! Och när mamma betalar och packar kassarna så brukar jag titta på den här reklambilden och ropa "mamma". Jag tycker det är rätt likt. Men det tycker varken mamma eller pappa.

Och i morse när jag läste DN så var Agge på framsidan! Jättefina Agge. Mamma sa att nej det där är miljöpartiets ekonomiska talesperson. Men hon fattar ju inget. Det var Agge. Så det så. Nu har vi den bilden på kylskåpet.

Inga kommentarer: