onsdag 10 november 2010

Mina favoritsysselsättningar just nu


Det här är mina favvoböcker just nu. "Alfons egna saker" (jag säger Affo), "Morfar är sjörövare" (jag säger Fa) och "Mumin" (jag säger Mumi). Jag läser dem flera gånger varje dag. Gärna två samtidigt.

En annan rolig sak jag håller på med väldigt mycket är att peka på grejer och så får mamma säga vad de heter. Mest pekar jag på soffan, mattan, golvet och bordet. Men även tv:n, blomkrukorna, fönstrena. Och mammas olika kroppsdelar. Eller vad som helst som ligger i närheten faktiskt.

Och idag har jag sagt åt mamma var hon ska sitta. Jag har ju ett litet bord med två stolar inne i mitt rum. Först säger jag åt henne att sitta på den ena stolen, sen drar jag i henne så hon reser sig och då pekar jag att hon ska sätta sig på den andra. Det är roligt att se henne hoppa runt så där!

Och sen har jag börjat kolla på en ny film! Molly är ju min favorit, men nu tittar jag också på Timmy Lamm (Immi). Han är ett litet lamm som går på dagis och busar med alla sina kompisar. Det ska jag också göra när jag börjar på dagis!

Nej, nu ska vi snart till badet. Där ska jag klä på mig ordentligt. Som på den här bilden vi tog i förrgår.

Inga kommentarer: