söndag 7 november 2010

Polare, pinnar och det stora klippet

Nu har jag äntligen klippt håret! Eller luggen, i alla fall. Pappa intresserade mig för en spännande reflex medan mamma smög med saxen. Lite kortare i nacken och några strån färre runt öronen. Men bäst av allt: något kortad lugg. Visst är det något särskilt med fri sikt!



Hela lördagen hängde jag med Edwin! Vi promenerade och åt pizza och lekte järnet här hemma. Vilken tur att jag fått en så bra kompis som dessutom bor bara runt knuten!



Och idag åt mamma och pappa sån där asiatisk take it away-food. Jag tyckte riset var smaskens och åt för första gången med pinnar. Spännande och exotiskt! Fast jag använde ärligt talat bara en pinne, som jag doppade i såsen. Till vardags stoppar jag i mig med sked, har ätit på egen hand en längre tid. Hur bra det går? Tja, om jag säger som så att en portion gröt avverkar jag på samma tid som pappa brer en enda macka och slänger i sig den. Längre än så tar inte frukosten för mig numera!

Inga kommentarer: