måndag 29 november 2010

Ute en sväng


Jag har fortfarande feber, men lite mindre i dag. Mamma tyckte det var dags för mig att andas lite utomhusluft så hon pälsade på mig och satte mig i vagnen. Jag ville inte ur den sen, utan bara åka runt. Det var lagom för en liten sjukling som mig. Här ser ni förresten hur mycket snö vi har.


I centrum höll några killar på att såga ned grenar från stora stora träd. Det var spännande! Vi tittade länge. Och när mamma sa att det var dags att gå hem, och jag dessutom insåg att jag inte skulle få åka tunnelbana vilket jag hoppats på, då blev jag ledsen och grät en skvätt. Men mamma hade nog rätt. För vi kom bara innanför dörren så somnade jag. Man ska sova ordentligt när man är febrig.



Förresten, igår hängde mamma och pappa upp julstjärnor i fönstren. Vad fint det blev! Bam, bam, ropar jag när jag kommer på att titta på dem. Jag har en i mitt rum med. En vit. Med guld på.

Inga kommentarer: