måndag 15 november 2010

Ord, ord ord

Är inte mamma duktig! I regn och rusk hänger hon med mig ut på ständigt nya äventyr! Idag var det nästan stormvarning, det tyckte i alla fall Edwin som höll sig inne. Men mamsen och jag cruisade Ica-parken och spanade in rundpingisen genom fönstren. Jag ska också bli en sån där tuff pojke som hänger på fritis och får skarpa tillsägelser av majjen!
Idag blev det lite nya ord igen. "Regn!" Det har jag sett i Oj-böckerna, men idag kopplade jag att det är det där som droppar ner därute utomhus i verkligheten också!
Nästa nya ord: "Emil!" Det är en av Mollys vänner, en liten ekorre som förekommer flitigt i böckernas bästa partier, t ex kapitlet om cha-cha.
Och så sade jag "Äta!" medan pappa drev mig mot middagsbordet.
Så sammanfattningsvis: Regn! Emil! Äta! Det ni!

2 kommentarer:

Victor Estby sa...

Du är så duktig, Frank! Det är inte klokt! Du brås verkligen på dina duktiga föräldrar. Och jag är en väldigt stolt fadder som längtar efter dig. Vi får ses snart!

Frank Blomberg Karlsson sa...

Ja, ja! Jag vill ses, världens bästa fadder Victor!