lördag 20 november 2010

Globen-affären och lite mer



Idag var det lördag - och pappa hemma! Mitt första ord i morse var alltså: Mamma! För hon ligger etta på min lista just nu. Men efter frukost förlöpte hon hemmet. Jag och pappa gick strax ut, och träffade Douglas och Winston med deras mamma Pia! Jag kollade in hur hon skottade fram sin bil, raskt stoppade in pojkarna i bilen och drog järnet. Tuff dam det där.
Sen lekte pappa och jag i Tråget en stund, och gick på t-banan där vi mötte Edwins kompis Hanna med dotter och svägerska, och sen slocknade jag. Det blev för mycket folk, helt enkelt.

När jag kom till sans igen var vi inne i Globen och där satt min snälla och glada fadder Victor! Störtkul!
Victor hämtade stol och värmde lunchmat åt mig, schyst! Sen dök mamma upp och allt fick sin förklaring: hon hade åkt i förväg till Globen ensam för att handla julklappar i fred! Det blev många paket, ska jag säga. Bland annat en liten sak som vi ska posta till min nyfödda brylling Alice Tartaglia i Rom!
Dessutom fick jag en liten julklapp i förväg: boken Ut och gå! Den var himla bra, läste den ända tills det var dags att sova!

Inga kommentarer: