söndag 1 augusti 2010

En söndag i Söders lekparker


I dag är mammas sista semesterdag. Sen ska hon jobba med valrörelse i två månader ungefär. Så när jag fick bestämma hur vi skulle tillbringa den sista familjedagen på länge tillsammans, valde jag så klart lekparker!


I en park mellan Södermannagatan och Nytorgsgatan hittade vi ett franskt fik och en rutschkana. Jag åkte nedför den där kanske 20 gånger. Det var helfestligt! Det var också skoj att hålla mamma o pappa i handen och gå uppför!


I en annan park gungade vi massor.


Innan vi åkte hem gick vi också till Nyfiken Gul och mamma o pappa drack vin medan jag åt kiwi och gick omkring bland gästerna med min lilla termos i handen. Mammas kamerabatterier tog slut, så det finns inte några bilder därifrån dock. Men nu är de laddade igen, så nästa äventyr kommer kunna förevigas!

2 kommentarer:

Victor Estby sa...

Vilka fina bilder på er fina dag, världens finaste Frank!

Frank Blomberg Karlsson sa...

Tack världens finaste fadder Victor! Längtar efter att göra Söder med dig snart. Kram!