tisdag 3 augusti 2010

Söder kisar

Idag skulle det regna hela dan så pappa hade gräsligt bråttom ut med mig i morse. "Vi måste ha lite frisk luft innan det blir dåligt väder!" hojtade han och drog med mig till en ny lekplats.
Dit kom även Aron och Edwin, så vi höll igång - medan solen och värmen steg. Inget regn. Sedan gick vi hem och fikade på gården medan en granne spelade finsk tango på dragspel. Kändes som en film, tyckte Aron. Skönt!

Eftermiddan spenderade pappa och jag i lekparken vid Nytorget på Söder. Massor av andra barn och mycket skoj! Sedan träffade vi pappas vän Jesper över en burk barnmat. Han har tre barn och van att hjälpa till med allt som pappa inte fixar riktigt när vi är på stan. Och värmen höll i sig. Vi kisade i solen.

Väl hemma igen fattades något. Mamma! Hon jobbade nämligen sent, men jag höll mig uppe tills hon kom hem vid 20-tiden. Sedan lekte jag en dryg timme med mamma också, jag vill ju hinna med henne också!

Inga kommentarer: