onsdag 25 augusti 2010

Mamma o jag på tumanhand


I eftermiddags åkte pappa med mig till Sveavägen 68. Där lämnade han mig på mammas jobb. Det var skoj där. Jag gick runt till mammas alla kollegor och lånade lite grejer av dem. Ett skohorn av H, ett par nycklar av I. Och av C fick jag en Pixi-bok. Den läste jag hela vägen hem på t-banan.


Väl hemma undrade jag var pappa var. Mamma sa att han åkt till farmor. Men varför fick inte jag följa med, undrar jag. Men jag har inte fått nåt svar. Mamma och jag åt middag tillsammans. Mamma stekte strömming till sig och gav mig köttbullar, potatis och ärtor. Efter halva portionen testade jag att äta själv. Det var också skoj. När jag lyckades få upp en ärta på skeden så skrattade jag så mycket att den trillade av. Men det gör inte. Bara att plocka den med handen sen i stället.

Inga kommentarer: