lördag 7 augusti 2010

Regn, katter och hår - vilken blandning!


I dag fick vi skynda ut på morgonen. För sen var det regn utlovat och jag bara måste få rusa av mig utomhus varje dag. Det blev lekplatsen vid radhusen. Den är bättre än man först tror. Gungor, sandlåda, gunghästar och en enorm klätterställning. Och så - bäst av allt - massa katter! Jag räknade till fyra katter när vi var där. Jag försökte klappa alla, men tror bara jag lyckades med två. Men jag sa "mau mau" väldigt många gånger. Och när man lekt så där mycket så måste man ju få fika lite. Ost- och skinkmacka och vatten. Gott!


På eftermiddagen hade jag väl egentligen också velat ut och kuta. Men då öste regnet ned. Så jag fick busa ordentligt med mamma och pappa istället. Jag har nyss upptäckt att mamma har två små hårspännen mest varenda dag i håret. De är ju jättefina! Jag sliter ur dem så fort jag bara kan. Försöker sätta tillbaka dem, men det är svårt. Istället satte mamma ett av spännena i min lugg. Snyggt va?


Och naturligtvis har jag läst min minibok om hårfrisörskan massa gånger i dag. Det gäller ju att försöka få en helhetsbild av det här med hår. Och det är ju något som de flesta som träffar mig pratar om. Mitt hår.


Men håret blev faktiskt inte tvättat i badet ikväll. Men det blev ankan! Med pappas duschtvål!

Inga kommentarer: