lördag 14 augusti 2010

Först dåliga Söderbysjön, sen fantastiska Edwin!

Redan när vi vaknade var det jättevarmt. Pust! Mamma o pappa bestämde att vi skulle bada i Söderbysjön. Så jag åkte vagn dit. Och m o p travade på i rask takt bakom. När vi var framme så kände jag direkt att det här inte var nån bra idé. Sammanfattningsvis kan följande sägas: iskallt vatten (kanske 28 grader) att vägra sätta ens fötterna i, glasbitar att undvika trampa i, gamla engångsgrillar att kliva i, getingar, mosad macka och för mycket sol. Vi gick hem rätt fort.


Men ikväll har jag haft toppenfint! Här ser ni hur jag spelar fotboll t.ex. Det var skoj. Vi var hos en kompis till Edwin och grillade i kväll. Jag passade på att gå omkring en hel del på egen hand. Det fanns mycket portar, cyklar, bollar och gungor att utforska.


Här ser ni Edwins mamma. Hon är rolig! Och hon bjöd mig på kex. Jag stoppade hela i munnen. Gott! Och på bilden ser ni mig testa oliver för första gången. Det var super!


Och här ser ni fina Edwin med sin pappa. Tror de äter kex. Min pappa och Edwins pappa ses nästan varje dag tillsammans med oss pojkar. Det tycker jag är bra. Särskilt bra är det när vi gör roliga saker tillsammans, som att leka med mina granntjejer, leka på Edwins gård eller plaska i dammen i Skarpnäck.

Inga kommentarer: