lördag 21 augusti 2010

Nya parker

Idag var mamma hemma eftersom det var lördag - gud vad roligt! Jag steg upp redan klockan sex för att få leka med henne, men tji fick jag... Bara pappa hängde med upp, mamma låg och drog sig ända till efter klockan sju.

Nå, efter det följde vi upp ett tips från familjen All: nämligen Blecktornsparken på Söder. Fantastiskt ställe! Grisar, kaniner och en massa andra barn som alla ville krama mig.




Efter lekparken promenerade jag med mina föräldrar ända upp till Södermannagatan där vi fikade. Och då kom min kompis Sagas mamma förbi från ingenstans, jättekul! Hon skulle hjälpa till med ett kalas i närheten och berättade att Saga ska hålla 1-årskalas i oktober och att hon numera säger vov, vov och helt har bytt hårfärg: från brunett till blondin. För de har ju mer kul, sägs det. Ska bli kul att träffa Saga igen, alltså. Om hon då säger vov vov kanske jag svarar med att säga tack, för det uttrycket har jag tränat på idag. Tack för idag!

Inga kommentarer: