söndag 15 augusti 2010

Mona Sahlin, en polis och jag


Ska man lyssna på Sveriges nästa statsminister så måste man ladda. Jag laddade med smoothie på Ringen tillsammans med Edwin, hans mamma och mormor.


Och ska man vara imponerad av en polis så är det hans penna i bröstfickan man ska imponeras av. Den här polisen hade en jättefin penna. Jag fick låna den en stund. Sen hade jag inte tid mer. För jag vill applådera när alla andra gjord det (under Mona Sahlins tal alltså), och då kan man inte hålla i en penna samtidigt.


Här ser ni Mona. Så ni inte tror att jag bara skojar. Hon pratade fint och länge. Jag kollade in publiken mest. Mona var så långt bort.


Efter talet fikade vi på Strand i mammas gamla kvarter...


... och jag fick våfflor!!


I kväll var jag ganska trött. Det har varit mycket idag. Pappa läste lite saga för mig i soffan innan det var dags för kvällsgröten. Det var fint.

Inga kommentarer: