måndag 2 augusti 2010

En vanlig dag på jobbet

Nej, inte riktigt - utan närmare bestämt mammas första dag på jobbet efter semestern! Jag anade oråd redan när hennes väckarklocka ringde: det är ju annars alltid jag som håller i väckningen här i huset. Direkt efter frukost kysste hon oss adjö och gick. Resten av dagen frågade jag ofta pappa efter mamma, var var hon?
På förmiddagen körde pappa och jag ut lite sopor med bilen och handlade lite mat. Sedan somnade jag faktiskt när jag satt i gungan på lekplatsen så pappa fick ta hem mig till sängen. När jag vaknade var det lunch, en helt ny rätt: fiskbullar. Vuxenmat det är grejer det! Jag åt en halv stor burk, plus pasta, plus en halv avokado. Då stod jag mig ända tills det blev mellanmål ett par timmar senare hemma hos min bästis Edwin! Han har blivit jättestor på sistone, pratar massor t ex. Favoritordet för dagen är Titta! Medans jag växlar mellan att säga mamma och pappa.
Sen gick vi på posten, pappa fick nämligen paket med födelsedagspresenter från både mormor och morfar och min fadder Victor! Tack alla snälla för att ni tänker på pappsen som blev 39 häromdan!
Och till sist kom mamma hem. Vi mötte henne vid t-banan! Jag sprang mot henne! Fast hon tror att jag bara försökte komma till hissen, för att jag brukar tycka den är kul.

Inga kommentarer: