fredag 1 oktober 2010

Äta för hand och en syssling i Rom

Man måste inte mata mig numera. Jag äter gärna t ex smörgås för egen hand. Med hela ansiktet. Över hela golvet. Om jag kommer åt. Eller hyvlad persika, det är en annan favorit. Men idag stack mamma en sked i min hand och sa varsågod! Hon visade lite hur man skulle göra också. Så jag käkade på och det var ju både roligt och gott! Frikadeller plus pasta plus pesto stod på menyn. Mer sånt! Jag är ju en stor kille numera, vill egentligen bara ha vuxenmat från mammas och pappas tallrikar. Och dricka vatten ur glas, inga fåniga pipmuggar - för att inte tala om nappflaskor. De sista är ju bara sååå 2009.



Men nu var det inte det jag skulle tala om. Utan att jag har ju faktiskt fått en syssling! Eller tremänning, eller vad det nu heter. I Rom, i Italien! Pappas kusin Sarah och hennes man Daniele fick den 22 september en liten flicka som heter Alice! Välkommen Alice!!
3200 gram var startvikten och vid bästa hälsa ska hon vara. Se bild. Alice är hon i rosa. Visst är vi lite lika varandra?

Inga kommentarer: