tisdag 12 oktober 2010

Vatten, zombies och fina fårskockar



Mamma o pappa har ju alltid tjatat om att jag måste dricka mer vatten. Men inte fick jag ett ord till tack för att jag idag tog tag i saken och greppade en full tillbringare från bordet! Okej att hela innehållet hamnade på bordet och på golvet, och på tidningarna...

När pappa torkat upp åt vi blodpudding, mums! För att trösta honom för incidenten med vattnet, härmade jag sådana där zombiefilmer som han brukar gilla!



På eftermiddagen gick vi till Bleckan. Det är lekparken på Söders södra strand. Där har de får och getter. I dag var några större barn ute och gick med getterna i grimma. Vad fina de var! Och bakom stängslet gick två får och bräkte. De ville nog också komma ut och springa lite extra. De sa "bäää". Jag svarade dem: "bäää".



Och tillsammans med mamma kollade jag in alla fina kaniner också!

Inga kommentarer: