lördag 9 oktober 2010



Igår kom vi hem till farmor! Jag stod ut med den 2,5 timme långa bilresan tack vare film, film och åter film. Efter en livlig kväll - mamma och pappa gjorde upp eld, bar in ved, vädrade och kånkade in all packning och lagade middag, som alltid när de kommer till Västmanland - så slocknade jag som ett ljus.

Sen blev det lördag, och till frukost fick jag papper och penna! ÄNTLIGEN! Att de inte fattar att jag vill rita jämt!
Jag tecknade lite igen, som ni ser, temat för min konst är alltjämt nonfigurativa formationer. Men bakom min rygg pågick något fuffens...



Det var min luriga pappa! Han satte dit ett spisskydd på elspisen!! Så nu når jag inte grytorna - och när skyddet är nedfällt kan jag inte ens vrida på plattorna eller ugnen! Inget roligt får man ha ifred. Men jag hittar nog på nåt annat.

Inga kommentarer: