söndag 24 oktober 2010

Bränt barn pappas fel

I lördags morse hände en olycka! För att pappa inte såg upp!

Vi var i hallen, pappa gick in i vardagsrummet efter en tröja. Jag fick några sekunder att slå ihjäl ensam, så jag öppnade skötväskan och tog ut termosen - och öppnade den! Hett vatten rann över min ena hand!! Aj! Aj! Det gjorde jätteont! Jag blev jätterädd!

Men räddast av alla blev nog pappa. Han svalkade skadan med vatten, och ringde vården: en snäll tant lugnade honom lite och sa att han skulle visa mig för en doktor. Sen ringde pappa till mamma. Hon lugnade också ner honom litegrann. Under tiden hade jag en våt disktrasa om min brända hand.

Sedan åkte vi till doktorn, med disktrasa och allt. För att lugna pappa lite så var jag som ni ser på riktigt bra humör!



Och jag fick träffa en rar doktor. Hon lugnade ner pappa litegrann och sa att brännskadan inte alls var farlig. Och hon gav mig det här märket med Bamse!



När vi skulle lämna sjukhuset var det ännu en snäll tant som lugnade pappa lite grann - hur många snälla tanter finns det egentligen?
Nå, nu har jag en lite svullen och rosa högerhand. Men är lika glad för det. Vi smörjer det brända stället med kylbalsam. Till kvällen tar jag en halv Ipren.
Och termosen är förvisad från skötväskan. Slutet gott allting gott!

Inga kommentarer: