torsdag 28 oktober 2010

Tre sorters vatten

Låt mig först lugna alla mina läsare: min brända hand läker utmärkt!

1. Sedan sist har jag babysimmat en gång extra, det fick vi som kompensation för den gången någon bajsat i bassängen. Nu tyckte simlärarinnan att jag hade riktigt kul i badet och det stämde!

2. Och idag köpte mamma och pappa vinterkängor åt mig, vattentäta! Varför då, undrar jag. Varför unnar ni mig inte att få upptäcka hur det känns att alltid gå där vattenpölarna är som allra djupast? Jag vill veta allt!

3. Vatten är alltså något hett just nu. Fast inte hett vatten, det är snarare en het potatis. Pappa planerar att gå ut med en video där han utfärdar en bannbulla över alla termosar med hett vatten! För alla som vill höra på, och för alla andra också, berättar han om min olycka. Och han tjatar alltid på alla att de måste se upp med sina barn! För man vet aldrig när en unge plötsligt vet hur man öppnar en termoskork eller tar tag i en kastrull... Vi är inte sådana att vi säger till i förväg. Vi bara gör.

Inga kommentarer: