söndag 31 januari 2010

Ängeln Gabriel och tulpanerna


Igår var farbror, Victor och U här och firade farbrors födelsedag. Och fastän det inte var mig vi firade så fick jag en present av farbror - en rysk ikon med ängeln Gabriel. Den ska jag ha på mitt rum sen. Och Victor och U hade färgglada blommor med sig som jag har studerat närmare i dag. Riktigt krispiga och fina.

Det är verkligen förträffligt att ha folk här. Jag får så mycket glada tillrop och snälla komplimanger. Och jag känner att jag är alltings centrum. Det känns riskfritt på något sätt. Jag kommer inte bli lämnad och glömd - t.ex. en stund på min filt på golvet - utan får hela tiden vara i någons famn eller blickfång. Så borde det alltid vara.

Bland det bästa med gårdagskvällen var nog att jag inte behövde gå och lägga mig. Jag fick somna i mammas famn vid matbordet. Medan de vuxna pratade och skrattade. Det var ett så pass bra sätt att somna på att jag sov ända till klockan fyra i morse. Pappa blev så chockad av detta att han sen inte somnade mer.

2 kommentarer:

Victor Estby sa...

Hej, Frank!

Vad mysigt det var att komma till dig, mamma och pappa igår! Och vad duktig du var som var på så gott humör, trots att vi var så många vuxna som stojade och stimmade! Vi tyckte du var så fin i din pyjamas. Och fantastiskt duktigt att du sov så ordentligt sedan!
Jag och U hade så trevligt. Vi ses snart igen.
Kramar från Victor och U till dig.

Frank Blomberg Karlsson sa...

Ja visst är pyjamansen fin? Den är från en sån där dyr butik (men mamma hittade deras rea på nätet!, men det är nog den första pyjamas som sitter ordentligt, så mamma har lovat att bara köpa pyjamasar i den butiken!