tisdag 19 januari 2010

Frankie goes to Gullmarsplan


Jag råkade nicka till i soffan i förmiddags. När jag vaknade igen låg jag i barnvagnen på en okänd adress vid Gullmarsplan. Det visade sig vara ett helt tryggt ställe; hemma hos pappas bästis. Men ändå. Fatta skräcken innan man förstår att allt är coolt.

Det var ett toppenställe visade det sig. Pappa fick massa mat och värdinnan drog fram mig i vagnen ända fram till köksbordet (det är man ju inte direkt van vid hemifrån om jag säger så). Där skojade hon massor med mig. Lekte titt-ut på ett helt nytt vis - med toppluva! Men sen var hon tvugnen att gå och då blev allt nästan om vanligt. Pappa pratade och pratade (gäsp!) och hans kompis flikade in här och var.

När jag nästan tappat hoppet så öppnas dörren och mamma kommer in! Hon hade köpt en ny leksak. Men den var inget kul. En hammare som skulle vara bra för "bebisens öga-hand-korrelation". Herregud, fattar hon ingenting. Jag håller inte på med sånt nu. Jag håller på med att stå på knä, uttala nya stavelser och somna utan ceremonier. Då hinner man inte leka med hammare.

Inga kommentarer: