tisdag 12 januari 2010

Passerat den sk amningspuckeln

Idag har jag gett audiens till bvc-sköterskan igen. Hon får det nån gång per månad. Ja alltså, det är jag som pallrar mig till henne; det är ju bara två kvarter. Men väl där så är det hon som trugar och gullar. Idag pratade hon i och för sig mycket med mamma och pappa. De gnällde om mina sömnvanor. Såå tråkigt att lyssna på. Jag menar sömn, det är ju så överskattat. Faktiskt blev jag så uttråkad att jag somnade i pappas famn. Men sen fick jag väga och mäta och massa beröm. För jag har nämligen passerat den sk amningspuckeln. Det ni! Nu kommer jag växa mer på längden än på bredden. Nya tider, härliga tider!

4 kommentarer:

Victor Estby sa...

Strålande tider! Härliga tider! Vilken fin blogg du har! Den ska bli rolig att följa. Du är så duktig, tycker Onkel Victor.

Frank Blomberg Karlsson sa...

Tack Victor! Vad roligt att du vill följa med här!

Loggboken sa...

från Edwin: Den där Eva är ju inte så svår att charma. Gud, hon snackar å pratar gulligull så man blir alldeles till sig. Vi är nog coolare med henne än våra föräldrar. visst Frank ;D
Kul att du kommer på torsdag. Jag längtar efter dig!
Nu ska jag iväg på babysim.
puss!

Frank Blomberg Karlsson sa...

Och jag längtar efter dig Edwin! Ska bli roligt att visa dig mina grymma rivmärken i pannan och på näsan. Scarface i Bagarmossen!