tisdag 26 januari 2010

En dag på stan

Nu har jag åkt buss för första gången. Det var helt odramatiskt (vilket jag inte fått intrycket av när jag hört mamma och pappa prata om det tidigare). När vi klev av träffade vi två fina kompisar till mamma. De gav mig och vagnen komplimanger. Sen tog de med sig mamma på lunch och jag och pappa gjorde stan. Dvs Söder. Närmare bestämt Hornsgatan. Kring Mariatorget. Vi mötte flera s.k. lattepappor. De var alla vänligt sinnade och lät oss passera.

Vi försökte köpa en stol till badkaret (så jag ska kunna sitta ensam i karet!). Men det gick inte för sig, sa personalen. Jag hängde inte med i alla turer, men konstaterar att jag får fortsätta bada tillsammans med mamma eller pappa istället. Det vi lyckades köpa var dock ett jättefint broderat tyg på Afro Art till mitt blivande rum. Med massa färgglada fåglar på. Undrar vad man mer ska ha i sitt första egna rum... Vad tycker ni?

7 kommentarer:

Victor Estby sa...

En jukebox och ett flipperspel, så klart!

Frank Blomberg Karlsson sa...

Jukebox! Jag älskar musik! Bra idé, onkel Victor,

www.evaswedenmark.blogspot.se sa...

Varför ska man så snabbt ha ett eget rum, Frank? Själv växte jag upp väldigt trångt men det var mysigt med brorsan i samma rum. Mina egna barn, dom var aldrig i sina rum. Dom ville alltid vara just precis där jag var.

Frank Blomberg Karlsson sa...

Alltså, jag bor ju hos mamma och pappa nu, och kommer göra det ett bra tag. Men de behöver lite framförhållning för att hinna allt från att spackla väggar i det som ska bli mitt rum till att bygga en skrivarbetsplats någon annanstans i lägenheten. Så jag har börjat drömma redan ;)

Camilla sa...

Klok personal i den där affären, tycker jag. Sådana där badstolar är livsfarliga, usch och fy.

Vad gäller ditt rum, Frank, så hälsar Elmer att alla barn behöver en skön myshörna med massor av kuddar och bra tillgång till böcker.

Puss på dig!

Frank Blomberg Karlsson sa...

Ja, de sa nåt om olyckor. Så badstol blir det inte.

Myshörna! Det ska jag ha! Tror du Elmer vill komma och mysa med mig där nångång då? Tanken är att rummet ska vara klart till sommaren. Så han behöver inte känna någon stress.

Tillgång till böcker. Också ett mycket bra råd, känner jag. För böcker är bland det bästa jag vet. Förut åt jag mest på dem, nu vill jag att mamma och pappa ska läsa. Men jag tar gärna en tugga emellanåt fortfarande ;)

Camilla sa...

En god bok är förstås svår att motstå - på alla sätt!

Elmer vill absolut komma och mysa. Det är jag helt, helt säker på. Vi får se till att lösa det framöver.