onsdag 19 maj 2010

Åh, det händer så mycket nu...


... så jag hinner inte uppdatera bloggen så ofta som jag vill. Igår, till exempel, då började jag härma grodan i godnatt-boken. Den säger "kvack" så det testade jag att säga också. Det lät så roligt så jag kunde inte sluta. Det blev sen sänggång. (Nu har jag ingen bild på grodan, så ni får se en på några maskrosor istället.)


Och häromdagen var vi inne på Söder hela familjen. Vi promenerade längs Årstaviken. Se så fint det är där! Det var så varmt så jag hade bara en tunn tröja och ett par tunna byxor på mig. Det kändes liksom annorlunda - lättare - än långkalsonger, byxor och overall. Om man säger så. Och jag älskar att vara barfota i vagnen, sätta upp fötterna och vädra tårna. Sommaren, det är min årstid det!


Vi har också träffat Victor och hans tjej. Vi åt en enkel lunch i Ringen. De hade perfekt låga bord där, så jag kunde hålla mig i och gå runt. Och både Victor och hans tjej var så snälla och söta mot mig. Det är de alltid. När jag tänker på det så skäms jag lite över att jag råkat äta och läsa sönder den fina ordboken jag fick av dem. Oj, oj.

1 kommentar:

Victor Estby sa...

Frank, så mysigt att träffa dig, tyckte både U och jag, så klart. Och du kan nog vänta dig fler böcker framöver att ha (och läsa) sönder. Snart fyller du ju år. Ett år, tänk! Då vet man aldrig vad det kan komma för paket.