lördag 29 maj 2010

Vem är stor och vem är liten?


Ibland vet jag inte vem som är vuxen och vem som snart fyller ett år här hemma. Tja, att mamma är vuxen vet jag, för hon har bakat de här polkamarängerna i dag. Sånt gör ju inte ettåringar direkt. Men pappa... jag vet inte.


Det är JAG som har fått läsa Molly-böcker för pappa i dag. Här läser jag om grävmaskinen. Den är fin. Även traktorn och cykeln är finfina fordon i den här boken. Pappa verkade dock mest gilla tuff-tuff-tåget.


Och när vi badade i kväll så ropade pappa på mamma och sa (jag hörde det!) att jag är ett underbarn. Alltså, jag brukar tycka det är roligt att leka med de där blå ringarna med sugproppar på ena sidan. Mamma eller pappa sätter dem på väggen (istället för i botten på badkaret där de ska vara) och jag sliter ned dem. Men i dag kände jag för att göra tvärtom. Ja, jag satte dem åt rätt håll, med sugpropparna mot kaklet. Vad är det för märkvärdigt med det? Annars fastnar de ju inte, pappa!

Inga kommentarer: