onsdag 5 maj 2010

Inte ensam snorunge

Det är inte bara jag som är förkyld har jag förstått. I dag började jag på Mini-plask, och när vi alla barn skulle sitta på flytmadrassen såg jag att det var fler än jag som snorade. Och det är ju egentligen inte så konstigt. Vi tillbringar ju mesta delen av badhalvtimmen med att få kallsupar. Då blir det lätt lite rensning av näsgångarna liksom på köpet.


Mormor är också förkyld. Stackars mormor! Hoppas morfar köper mycket godis och saft till henne nu. Sånt piggar upp när man är krasslig. Här är en bild på mig och mormor när hon var och hälsade på mig i vårvintras. Visst är hon fin?!


Även min stora kompis Elmer i Göteborg är förkyld. Han har varit det jättelänge, stackarn. Men han verkade rätt pigg ändå när jag hälsade på honom. Visst är även han toppenfin?!

Krya på er allihop! Nu går jag och lägger mig och hoppas bacillerna försvinner tills jag vaknat. God natt!

2 kommentarer:

mormor sa...

Tack Frank, men du är den finaste killen. Det är så roligt att följa dina framsteg här på din blogg och lära känna dina kompisar. Den dumma förkylningen försvinner nog snart ska du se, din mormor är mycket piggare nu. Morfar o jag längtar efter dig, ses snart.
Puss o kram mormor

Frank Blomberg Karlsson sa...

Vad bra mormor att du mår bättre! Det gör nog jag med snart. Du kanske också skulle ha en blogg? Och berätta om livet på landet och i smyckesbutiken! Kram, kram!