lördag 1 maj 2010

Valborg med vänner i Göteborg


Om ni undrat varför jag inte bloggat på ett tag så kan jag berätta varför. Jag och mamma o pappa har firat valborg hos kompisar i Göteborg. Det var premiär för tågresande för min del. Och jag måste säga, att som vanligt när mamma och pappa är lite nervösa för nåt så går det så mycket bättre än de trott. Jag tyckte det var roligt att åka tåg!


Men ännu roligare var det att komma fram till Göteborg. Deras t-bana går OVAN jord och ser inte alls ut som den hemma. Men 3ans vagn tog oss trots detta till Vasa Viktoriagatan och därifrån gick vi hem till våra vänner.


Jag hittade stora E:s leksaker direkt! Ja, han är stor, han är drygt två år! Hela helgen lekte han med mig. När jag ålade, så ålande han. När jag trillade och blev ledsen, så trillade han och blev ledsen. Och framför allt så var han så otroligt intressant att lyssna på. Och titta på. Han kan helt enkelt mer än mig på de områdena. Och det var SÅ inspirerande.


Här ser ni till exempel hur fint han visar mig hur man leker med hink och spade. Det var mycket lärorikt. Och tänka sig - han hade köpt ett helt set med sandlådegrejer till mig som jag nu har tagit med hem! Ni förstår hur snäll han är va?


Och precis som stora E ligger lite före mig, ligger våren lite för i Göteborg. Titta vilka färgglada blommande träd vi hittade där! Jag inser nu att jag inte kan berätta precis allt som hände i Göteborg, så jag får sammanfatta det lite kort här istället: blev inspirerad av stora E, hade mysigt med hans föräldrar, sov bättre än hemma, lyssnade på körsång vid Näckrosdammen, skrek på thairesturang så att de andra två gästerna gick, träffade fler av mammas fina kompisar och fick till slut åka hem en dag tidigare eftersom E:s snälla mamma blev magsjuk. Men jag kommer snart igen, Camilla!!

Inga kommentarer: